7 september 2013

Resfeber

Fast vi har så härligt väder här i Finland just nu så längtar jag bort något otroligt. Saknar Karibien, Kroatien, Turkiet... Vill bara bort och se nåt annat! Göra nåt annat. Uppleva nåt annat. Handla nåt annat. Vill ha semester och bara vara. En dag, fem, spelar ingen roll, bara jag får se nåt nytt. 

Mina största (och mest realistiska) resefantasier just nu:
Kalles och min 4-årsdag är incoming. Har föreslått Tallinn, eftersom ingen av oss varit dit tidigare. Och så går det fint att kompromissa där: jag väljer spa, han väljer superalko. Båda nöjda!
Men sen skulle inte London vara alltför illa heller. Trivdes riktigt bra där senast, i april 2012 när vi hälsade på Ida i två dagar. Hade gärna stannat lite längre och tittat runt mig mer dock!
 Barcelona över nyår. Har två veckor ledigt från jobbet över jul och nyår (om jag fattat rätt), och vad skulle inte passa bättre då än att hälsa på min älskade Tees? Dock är det ju inte direkt beach-väder i Barcelona i december.. Men who cares om jag får umgås med världens bästa tjej?
 Fantiserar ännu om Goa, Indien på sportlovet i februari. Men gissar jag får fantisera vidare ett tag till!
 Alanya, Turkiet när (okej, om??) jag har semester i juli nästa år.
Eller roadtrip till/genom Norge... 

Åh, älskar att fantisera om resor! Ännu bättre är det when they come true...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar