1 oktober 2013

Oktober

Första oktober, och det känns verkligen i luften. -2 grader i morse när jag cyklade till jobbet. Och imorgon tar jag tjockare vantar om det är lika kallt, fingervantarna hjälpte inte mycket denna tisdagmorgon! Förutom att vi inte kunde ha nån rörelsestund idag så var det väl en helt vanlig dag på jobbet. Inga större bekymmer, inte mycket extra stuff heller. Trampade hemåt igen 15:15, och bänkade mig här på vardagsrumssoffan. Betalat några räkningar och kokar som bäst ärtsoppa. Har riktigt leidon på att göra mat nu igen... Bara samma gamla, fast jag sökt i mina recepthögar. Kanske jag borde sätta Kalle på matlagningen några veckor framöver, så jag kan samla inspiration och motivation. Men i och för sig vill jag inte äta middag klockan sju på kvällen heller så, det är väl lika bra jag kämpar vidare. Idag blev det ärtsoppa. Som Kalles mommo gjort. Tog burken ur frysen och värmde. Så nu vet ni precis hur taggad jag är att koka idag... 
Ikväll blir det gymdags igen. Vet inte om jag gillar eller inte. Känner nog mig ännu lite hängig, men snoret rinner inte så då finns det inga ursäkter mer, eller hur? Excited över nya programmet, men nervös över hur jag ska komma mig de 500 metrarna till gymmet. Uppförsbacke, ni vet... Nå, som jag själv sagt: he e no baa ti faa! Och sen känner man sig som queen of the world efteråt. Förutom om förkylningen kommer tillbaka. Då jävlar...

3 kommentarer:

  1. Men sedan tå du e klar i gymmi så ere ju 500 meter och nerförsbacka :)
    Om du fortfarand vill ha liti inspiration till ett blogginlägg så sko jag vara ganska intressera åv att veta hur gymmi sir ut, om he e stor eller lill, va e finns för maskiner, brukar e vara myki folk osv. Kanski int vad du gör på gymmi, utan mejr, vad e finns att göra och hur e sir ut. Eller na liknand :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp, så ere! å bra gick e nog ida fast ja itt tänk koma me iväg na :) allti lika bra feelis baket!

      okåå, ska fösök fix e nangang tå ja e ensam å ta na bilder å berätt liti.

      Radera
  2. Redan oktober! Nyss var de september. Det går allelses för fort tycker jag :O
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera