25 september 2013

Tillbaks på ruta ett

Hej påå edar. Gårdagens zumba visade sig inte göra så gott för mig som jag hade planerat... Ännu krassligare idag och min fantasi om det nya programmet på gymmet rann ut i sanden genast jag kom mig på fötter i morse. Blir nog bara att snällt vila nån dag till. SUCK!
Idag har jag jobbat 8-15. Inget särskilt pågång. Bara chill, snor och lite skrik. En helt vanlig dag på dagis, med andra ord. Trampade hem i mina senapsgula byxor och vinterjacka (whadup - förra veckan gick vi nästan i kortärmat och nu får man dra på sig vinterjackan om morgnarna) och rosa mössa. Vilken syn här i byn...
Har fejsbookat osv och väntar nu på att klockan ska ticka fram en aning så sambon kommer hem. Av ingen särskild orsak. Bara för att jag är hungrig. Och sällskapssjuk. Sen tänkte vi väl hälsa på faffa Heikius som blivit bypassad. Fast är rätt säker på att jag måste stanna hemma med min förkylning. Så då tänkte jag dra igång projekt: städa klädskåpet. För den senaste tiden har jag insett att det finns rätt mycket skit där. Skräp. Kläder jag haft i ÖVER FEM ÅR. Vilken normal 22-åring använder samma tröja som 2009 ännu, varje vecka!? Ja, jag tydligen. Knappast nån annan. Såattehäran... Rensa klädskåpet. Slänga massor. Sälja resten på loppis. Och sen det bästa: Handla nytt! (förnivetintehurbradetkännsnunärjagharpengarpåkontot)

2 kommentarer:

  1. planer för helgen?
    Tänkt nämligen kom norrut imr o vara hejm åtm ti månda :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. tjohoo!
      på söndan ska vi å kör ti Kauhava men annås inget :)
      ho sko e va om vi sko samla gänget å hitt på na på fridaskvelldi? vi fundera jär en dag me Madde & Cila att man sko måst hitt på na rolit, typ fa å äta å san å bowl/far ut. kanski vi sko ta he no om all har passlit?

      Radera