17 september 2013

Ett inlägg om blommor.. bland annat

Fortfarande bara frid i stugan och inget speciellt att blogga om. Jobbat 7:20-14:20. Vi hade jumppa. Gjorde också igelkottar med tallbarrstaggar. Cyklade via butiken och apoteket innan jag kom mig hem. Planterade om lite blommor. Förberedde maten. Nu sitter jag här på sängen och väntar på bättre tider. Eller på att klockan ska bli kvart före fem så jag får sätta igång med maten kanske... Räk- och avokadopasta blir det idag, mums! Sen skruva vårt nya IKEA-tv-bord och så iväg på Pensal zumba till klockan sju. Sen sista avsnittet Under the dome säsong 1, spännande spännande! Sen borde jag beställa nytt abonnemang till telefonen också - klickade nämligen hem en Samsung Galaxy S3 Mini åt mig igårkväll. Whooppa! Och NEJ, jag tänker inte bli en såndär osocial nörd som bara sitter och bläddrar på telefonen medan de som inte har smartphone sitter och rullar tummarna... För jag vet hur det känns för den som inte är modern och äger smartphone - jävligt osocialt!

Dagens jag!
 Pirkka levererade idag - Calluna, 3,15€/st med Plussakort. Åhå!
 Tyckte silverfallen såg så övergivna ut efter att jag rivit bort de döda vanillatagetesen. Men nu blev det helt klart höstigare och bättre!
 I somras tog jag toppskott av min.. ja vad den nu heter. Har haft två ölglas med vatten där toppskotten fått stå och gro i lugn och ro. Idag planterade jag. Så får se ifall de överlever... Har nämligen aldrig planterat toppskott förr!
 Köpte en krysantem, bara för att den var så fin. Och endast 3,50 eurosar. Men ska nog skaffa en utekrysantem också, för de är ännu finare!
Gjorde nya toppskott också. Fast dessa har jag inte särskilt mycket hopp för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar