3 december 2015

Tre veckor till jul


Hälåo från julkalendermakarna! Vad har hänt denna torsdag då, tre veckor före julafton? Jo, jag har jobbat från 6:45 till strax efter 14. Vi bakade pepparkakor på förmiddagen och njöt av den härliga eftermiddagssolen utomhus efter vilan. Bilade raka spåret från jobbet till Karvat, för att hälsa på mitt kära fadderbarn och hans mor. Pratade bort timmarna, och alltför fort var det dags att åka hem igen. Vilken himla tur att vi numera bor så nära varann! Behöver inte längta ihjäl mig efter nån som är ett halvt jordklot ifrån. Värmde lite av gårdagens kycklingsoppa, och satte sen igång med julkalendermakeriet. Klippte dagens lucka (coming soon!) och nu har vi spelat in en låt, andra på gång. Man måste ju va förberedd vet ni! 

Annars har jag väl inte så mycket på hjärtat idag. Ledsen över att jag inte kan gå på Bastis begravning imorgon. Tacksam över att vi har en relativt oplanerad helg framför. Besviken för att jag återigen stoppar i mig onyttighet efter onyttighet bara för att jag har en träningsfri vecka. Glad över att ryggen är så gott som återställd igen. Och förväntansfull inför julen, som lurar runt hörnet. Det var dagens känslor i fem meningar. Skeppohoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar