12 december 2015

Julkalendern lucka 12

Tolfte luckan, vilket betyder att vi är halvvägs i julkalendermakandet, men också bara ynka tolv dagar från julafton. Helt otroligt! Ifall ni undrar hur det känns med julkalendern i år så är det ungefär samma feelis som förra året, trots att jag poängterade att jag inte skulle skapa samma stress denna gång. Men så kan det gå när man varken har tid eller motivation att köra flera luckor på en kväll och således förbereda. Visst går detta an också, problemet är väl att min originaltanke var låtar och inte videor.. Pissade mig själv i ögat från första luckan när jag gjorde en rolig och publiken fick mersmak för mina "roliga luckor". Satte ribban för högt helt enkelt. Men what's done is done och vi ångar vidare! Enligt bästa förmåga.

Att dagens lucka kommer upp klockan halv elva på kvällen får ni ha lite förståelse för, i och med att jag varit på julshopping hela dagen. Sen valde vi dessutom en låt som sambon hamnade att öva på en hel del, vilket gjorde att vi tog om ungefär tio gånger innan åtminstone en av oss var nöjd. Men det om det! Dagens låt är en Within Temptation-låt vid namn Ice Queen. Den akustiska versionen, måste jag poängtera, för finns ju inte ens chans i universum att jag kommer upp till de toner Sharon tar i originalet. Men jag gör tappra försök på falsett och mantrar Maggans ord "do måst våg utman de sjölv naliti om do ska utvecklas!" och håller tummarna för att det räcker. Utan desto mer ger jag er dagens lucka, nummer tolv. Enjoy!

PS sori för dålig videokvalitet. E bara blejv såde ida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar