7 december 2015

Ei aina niin kuin Strömsössä

Alltså den här måndan vet ni... Brukar vanligtvis inte ha måndagsångest, måndagsstress eller överlag ha "leidon" att det är måndag. Men idag har nog dagen minsann visat sina allra sämsta sidor! Ni kan ju gissa på vilket humör man blir när bilen inte startar när man ska till jobbet på morgonen. Hade ju till och med masat mig upp ur sängen lite tidigare för att hinna till jobbet en stund före och ställa i ordning. Nå, det sket ju sig när jag först kämpade fem minuter med bilhelvetet, utan resultat. Sen insåg jag att fan, jag har sju kilometer till jobbet, det är december, klockan är snart tio före och jag börjar jobba nio. Sambon var på jobb i Vexala, så han kunde tyvärr inte hjälpa heller. Tack och lov så är hans mommo pensionär och bor riktigt i närheten, så jag ringde och frågade om jag kan låna bilen. Det gick bra, så det var bara att traska den knappa kilometern och hämta bilen. Men... Jag hade glömt vilka skor jag hade på mig. De sämsta, som man inte ska gå så mycket i för att de är så nötta i hälen. Så gissa vem som hade skoskav när hon kom fram!

Som om inte detta varit nog med stressmoment för en dag så hade vi pepparkaksbakning på agendan på jobbet... Jaja, bara att andas iiin, andas uuut, och försöka se det roliga i allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar