14 december 2015

Måndagar

Alltså jag har ju alltid sagt att jag inte har nåt emot måndagar. Ni vet, de flesta är ju helt "fuck my life" på måndagar, har ångest över att gå tillbaks till jobbet efter helgen, allt känns tungt och stressigt och ja, ni fattar! Så har det aldrig varit för mig. Tvärtom, måndag brukar vara en liten favorit, man får lugnt starta igång jobbveckan, för att inte tala om att kicka igång träningsveckan med bästa passet - zumba på Studio Z! Hur man startar en jobbvecka lugnt ska jag berätta för er.. Jag börjar alltid nio på måndagar. Får alltså alltid sovmorgon. Sen brukar jag aldrig planera in några stordåd på jobbet, så jag inte behöver springa på som en yr höna. Vi brukar t.ex. pyssla och sjunga lite, inte ta nån stress utan mest bara vara. Hinner nog med både jumppa och temaarbeten sen resten av veckan! Samma sak brukar fredagar vara lite helgade åt att ta det lugnt, gå på en promenad eller leka nån rolig lek. Så känns det skönare att ta helg sen om man inte stressat sig igenom sista jobbdagen på veckan. Ett litet tips bara! Funkar väl åtminstone för dem som har samma jobb som mig...

Nåja, men till pointen. Alla måndagar är ju inte en dans på rosor. Förra veckan till exempel var ju inte världens trevligaste. Och nu verkar vi fortsätta på samma spår här.. Bilen har jag fortfarande inte fått tillbaka, så där har jag ett bekymmer mindre. Men idag fick jag istället huvudvärk på eftermiddagen. Tänkte att det var för att jag inte varit ute på hela dagen. Men inte ens när vi gick ut vid halv fyra blev det bättre. Kom hem strax före fem och intog en värktablett. Släppte det? Nånej. Kände mig riktigt konstig när jag stod och kokade mat. Trött och slut, sjuk i huvudet, svag i kroppen, yr... Blev lite bättre efter två portioner lappskojs i magen, men kände ändå att jag inte var riktigt ivrig att åka iväg hela vägen till Jeppis för zumba. Och då blev jag förstås på dåligt humör när jag missade veckans roligaste träning!

Nu känns det lite bättre, men är fortfarande trött och lite konstig i huvudet. Ska försöka gå en kort sväng tillsammans med Madde i hopp om att lite mer frisk luft botar den konstiga känslan i kroppen. Laddar som bäst upp dagens lucka, så den ska ni få småningom också. Och ja, så har jag bakat nöt- och fruktbröd. Kommer bli gott som kvällsmål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar