2 december 2015

They say time's supposed to heal you but I ain't done much healing

Alltså ni vet ju vad jag tycker om Adeles Hello, eller hur? Typ den bästa balladen på många, många år. Nå, nåt som ni kanske inte vet är att jag är riktigt förtjust i svensken Linus Svenning som gör covers. Ni kan ju plussa ihop två och två och gissa vilken låt han nyligen gjort. Just det:


Annars då? Tja, ryggen har mirakulöst blivit bättre av vila och värkmedicin. Det har aldrig hänt förr! Vågar inte säga att det är helt bra ännu, för visst känner jag att det är nåt som spänner på när jag anstränger mig.. Så ska fortsätta ta det lugnt veckan ut, så kanske jag klarar mig! På jobbet är det som vanligt, julpysslar och myshar åpåå bara. Har öppningsskift 4/5 dagar denna vecka, och det är riktigt skönt. Trots att jag måste stiga upp klockan 6!

Just nu sitter jag och filar på dagens julkalenderlucka, som vi faktiskt spelade in klockan halv tolv igår kväll... Hör på bra musik och funderar på livet. Igår fick jag veta nåt som gjorde mig otroligt glad, men samtidigt väldigt olycklig. Får mig återigen att känna att mitt liv alltid bara stampar på samma jävla ställe. Aldrig på väg framåt, bara frusen i tiden. Har mitt älskade jobb och mina fritidsintressen, men resten saknar liksom mening. Så känns det ibland. Men så ska det också få kännas. Alla dagar kan ju inte vara bra dagar. Fast några rosa moln kunde nån styra hitåt också, nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar