10 december 2015

Juletider, bråda tider

Ett snabbt hej från en som knappt hinner vara hemma denna vecka.. Jobbar 9-16:45 hela veckan, så det blir inte många timmar över på kvällarna alltså. I måndags var det zumba, tisdag gymdag, igår var jag på kommunens julmiddag och ikväll har vi julfest på jobbet. Imorgon och på söndag har jag faktiskt inget inbokat, men på lördag ska jag på lite julklappsshopping till Tuuri. Så bråda tider, bråda tider!

Men ingen julstress i sikte ännu... Huset är pyntat och fint, behöver väl städa en gång till innan jul men annars är det ok. Julkorten ligger fortfarande ogjorda på skrivbordet, men hoppeligen ska jag hinna med dem i helgen. Nån julgran har vi inte valt ut, och jag har ingen aning om exakt vad hälften av mänskorna jag ska köpa julklappar åt ska få. Mut ei se haittaa! Jul blir det nog i alla fall. Och känner jag mig själv rätt så blir det nog gjort, fastän i sista minuten.

Hur är det med er då? Känner ni av nån julstress ännu?

Här doftar det gott av hyacinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar