29 december 2015

Han tar ner mig på jorden

Häromkvällen låg jag och ritade kök till vårt planerade hus. När Kalle kröp ner i sängen bredvid mig skulle jag ivrigt visa vad jag åstadkommit. Det såg ut ungefär såhär:

Jag: Koll va ja ha laga!
Kalle: Mmm...
Jag: Men alltså skåda no! HE E SÅ BRA!!!
Kalle: Men alltså.. Sku itt spisin bod va liti närmari diskhåovin?
Jag:
Kalle: Jamen ska spisfläktin kom ner tide i mitten tå elär? Kanski e sko va en hörnspis iställi? Sido ein åv oss måst jo tänk naliti!
Jag: EN HÖRNSPIS!? 
Kalle: Men alltså om man flyttar...
Jag: 
*tio minuter senare*
Jag:
Kalle: 
Jag: Men ja had jo laga e så bra! No tvivlar ja jo!
Kalle:
Jag: Men alltså.. E gar jo itt! Om man flyttar spisin tide så blir e jo feil me fönstri! Å vann ska kylskåpi å frysin vara tå!?
Kalle: 
*tio minuter senare*
Jag: MEN VAFAAAAN! Vaför måsta do säg ede?!
Kalle:
Jag: GAAAH!
Kalle: Jamen ja fösöka jo bara hjälp till...
Jag:
*nästa dag när Kalle kommer hem från jobbet*
Jag: Koll! No ha ja laga om köki! No ere rikti bra!!! E vart en hörnspis.
Kalle: 

SUMMA SUMMARUM: We make a heck of a team.

2 kommentarer:

  1. Vi har även hörnspis i vårt nybyggda hus. OCH det är även mannens vilja. Själv hade jag gärna haft ett annat alternativ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja man får väl helt enkelt acceptera att man int kan få allt man vill.. har nog själv också varit intresserad av hörnspis, men tyckte inte det skulle passa i precis det kök vi nu ritat. men får se hur det löser sig!

      Radera