5 december 2015

En lite bättre fredag

Igår när jag slutade jobbet klockan två for jag bara snabbt hem en sväng för att förbereda lite mat och slappa några minuter, för att sen styra kosan mot Vasa i sällskap av Louise. Hon kände för en sväng på Combo-loppis medan jag hade siktet inställt på Minimani och deras erbjudande av Iittala-assietter, så vi kombinerade de båda. Om ni undrar hur man kan fördriva FEM TIMMAR i två butiker så kan vi svara på det efter gårdagen! Herregud. Alltid när jag säger "ja har it na myki pengar, så ja ska itt köp na" så fyndar jag helt sjukliga mängder med saker. Vissa saker fick jag nog lämna kvar i hyllorna, men en hel del nödvändigt och annat intressant kom jag ändå hem med. Nå, får väl trösta mig med att jag ska klara mig på betydligt mindre pengar när vi inleder det nya året, för då åker det större summor på sparkontot varje månad.. Så måste ju passa på nu så länge jag kan slösa!

När jag kom hem hann jag bara byta kläder, packa en väska med saker och instruera Kalle hur han skulle ladda upp och publicera gårdagens julkalenderlucka, så fick jag bränna iväg till Tacksamviken. Maria och jag hade bjudit in oss till Maddes på tjejkväll med Idolfinalen i åtanke. Vi laddade upp med massa godsaker och sen hejade vi oss genom finalen. Måste nog säga att jag hållit hårt på Simon och Amanda hela vägen, och med handen på hjärtat hade jag hoppats att det hade varit de två som stått mot varandra i finalen. Men Martin har levererat hela vägen och visat att med ett gott hjärta och en sjukt bra röst kommer man långt. Till och med så långt att han vann hela Idol i år! Vi jublade så hårt att katten Sune satte sina klor i Marias ben. HAHA! Vid halv tretiden var det dags att styra kosan hemåt igen. Tack för en toppenkväll tjejer!

 Loppissaldot för dagen blev 50€.
Jag hade gjort en sjukt god pepparkaksglass. Den ska ni få recept på snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar