18 december 2015

J U L L O V

Tää neiti sai tänään joululomaa! 19 dagar ska jag vara hemma och njuta och slappa. Har väl egentligen inte tänkt göra så mycket, förutom att baka och ställa för jul, njuta av julhelgen tillsammans med nära och kära, samt träffa så många av mina vänner som möjligt. Fast mest ska jag nog varva ner och ta det lugnt! Kolla massa filmer och äta för mycket rocky road. Myza, sova länge, gå på långa promenader. Sånt.

Men först ska jag börja med en rätt intensiv helg. Ikväll ska vi ta det lugnt, men imorgon blir det däremot andra bullar. Ska göra smörgåstårtor åt 40 personer, handla de sista julklapparna och se nya Star Wars på bio. På söndag är det pirogbakning med mommo som gäller, och sen borde jag hinna med en Elli-ridtur och kanske ett gympass på det. Oooooch om ni tror att måndag är lugnare så har ni fel. Men det kan vi ta en annan gång! Jullov har jag i varje fall, å va ska itt he var bra å.

Passande bild om vi tittar på dagens väder. Var väl ungefär samma i april när denna togs! Ja, förutom att vi åtminstone hade lite sol då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar