28 december 2015

Den besynnerliga femtiotredje veckan på året

Tydligen är det måndag idag. Och den femtiotredje veckan i år. Sambon fick vara ledig från jobbet idag, så vi passade på och sov länge, åt av den sista jullimpan till frukost och låg sen i varsitt rum och surfade/spelade. En sväng via Vörå S-Market för veckans två matkassar, och nu har vi nyss gjort råkorv med bröd till lunch/middag. Jag satte i motorvärmaren när vi kom hem och väntar på att småningom åka iväg till Nykaabi. Det blir en sväng med Elli, och sen måndagszumba i Jeppis. Så hade plötsligt den måndagen förflutit då...

Efter att ha skrivit upp förra veckans fusk i min matdagbok igår kväll var jag minst sagt uppgiven på livet. Så många röda streck har jag nog inte haft per dag på väldigt länge.. Suckade högt och tänkte att det blir nog inte kul att skriva december månads fusksammanfattning. Nå, tack och lov så är det ännu några dagar kvar på detta år, och därmed denna månad, så kanske jag kan försöka skärpa mig lite nu så det inte blir femtio röda streck till i matdagboken. Och så börjar januari alltid med ett löfte om ett hälsosammare liv, mera träning, mindre godis... Ni vet. Denna gång har jag faktiskt tänkt fixa det också. Tänker absolut inte se ut som jag gör nu när jag drar på mig shortsen och cowboyhatten i USA i juni. NO WAY JOSÉ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar