17 december 2015

Kundkväll på Amalia

Ikväll har jag gjort något riktigt trevligt. Här för en tid sen fick jag ju en idé om att ordna en kundkväll på Amalia. Sagt och gjort, kontaktade Amalia-Anna och bokade in ett datum, bjöd in släkt och vänner, och sen var det bara att vänta. Idag var dagen kommen, och jag liftade med Linn, Nina och Janica till Nykaabi. Där fick vi sen gå och ooh:a och aah:a en stund. Vi blev bjudna på bland annat glögg och pepparkakor, och givetvis handlade vi hem en del grejer till rabatterat pris. Dessutom ordnades en utlottning, som min lyckost till moster vann. En vacker, enkel Amaryllis-bukett fick hon med sig hem. Vi andra behövde dock inte gå hem besvikna, för alla deltagare fick med sig hem inte bara en, utan två små julklappar! En krans gjord av lingonris och en chokladros följde med i shoppingväskan tillsammans med mina inköp för kvällen. Vad jag köpte? Ja det ska ni givetvis få se också. Men först en bildbomb utan dess like. SÄLLAN!

Så tankad med inspiration och julfeelis efter denna kväll. Tusen tack till Amalia, och speciellt vår sköna kassör för kvällen, Sandra, för en riktigt gemytlig afton. Dehär jär vi om!

 Tossa och Linn förgyllde med sin närvaro!
 Mamma, Felicia och moster Catarina kom också. Dock var de inte lika ivriga att vara med på bild som övriga gäster...
 Sandra hade dukat upp massa gotta åt oss!
 En chokladros åt alla närvarande.
 Kunde inte släppa tanken på dessa i mitt hem efter julmarknaden i Stjärnhallen för några veckor sen. Måste ha dem...
 Fina Madde med sin partykula.
 Sara kom hon också!
 Tees var också på plats, fastän hon inte fastnade på så många bilder. Och Maria gick liksom mig lös med kameran!
 Felicia bjöd till på en bild!
 Fina buketten som moster kammade hem i kvällens lotteri!
 Våra lingonriskransar hängde så fint och väntade på oss.
 Nina köar snällt.
 Och här har vi ju ingen mindre än självaste Sankta LuCILA.
 Mina inköp/gåvor för kvällen. Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar