25 december 2015

Min julafton

Nu tänkte jag dela med mig av min julafton 2015. Vi började dagen med paketöppning här hemma, gjorde dunderfrukost och fixade oss. For iväg till svärisarnas vid ettiden, där vi hjälpte till med sallad och uppläggning av kallskuret. Hann pusta ut några minuter innan Kalle Anka började och släktingarna rullade in. Maten var i år klar först när Kalle Anka slutade, så det blev helt i min smak. Hann tupplura lite före också.. När vi hade vräkt i oss (för mycket, som vanligt...) så knackade tomten på dörren ganska direkt. Julklappsutdelning, kaffe, musicerande och sen bara slapp. En riktigt skön julafton! Precis sådär lugnt och gemytligt som det ska vara.

Nöjd tjej med efterlängtad julklapp!
 Bacon, äggröra, mandarin, jullimpa och apelsinjuice. Perfekt start på dagen!
 Vissa värmde upp inför maten med pidro.
Några sorters skinkor på Heikius julbord...
 ... men jag föredrar fisken!
 Min förrättstallrik...
 ... och varmrätten. Sa jag att jag älskar fisk?
 Självaste julgobbin!
 Jag hade tydligen varit snäll i år igen.
 Till efterrätt blev det plommonkvargtårta, och rocky road, givetvis.
 Testar mitt nya objektiv. Ida fick hjälpa mig!
 Fotat från samma ställe, med mitt vanliga objektiv och med det nya. Båda bilderna är tagna utan att ha zoomat.
 Också fotat från samma ställe, men med full zoom på både gamla och nya objektivet. En viss skillnad!
 Som avslutning på kvällen spelade vi "Inte ens nära!" i några timmar. Helt hysteriskt roligt spel, jag MÅSTE skaffa det! För vem kan egentligen svara på frågor som "Hur många rum finns i Stockholms slott", "Hur stor procent av världens befolkning sitter i fängelse", "Hur många i Sverige har förnamnet Skalman" eller "Om man lade ut en människas samlade avföring under ett helt liv på rad, hur långt skulle man då nå?". Jag kan avslöja att svaret på sista frågan åtminstone INTE är 24 000 kilometer. HAHAHA!
Men det bästa var helt klart när vi kom hem och fick mysa i våra nya mjukisbyxor. Tio poäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar