2 augusti 2015

Sista

Denna sista lediga dag innan vardagen kommer emot har jag spenderat hemma. Sov länge. Gjorde spaghetti och morosås till lunch. Bänkade mig ute i solstolen med andra Fifty Shades-boken. Fortsatte att läsa inomhus när det kom för mycket moln. Mumsade på lite Makuuni-godis som jag inhandlade i Jeppis igår. Sambon for iväg på bandövning. Sen kom svärmor med en plastpåse blåbär. Trampade iväg till svär-mormor för att hämta ett rensningsgaller, men hon hade nyss lånat ut sitt. Så det var bara att plocka för hand då... Satte mig ute på balkongen och rensade i all lugn och ro, bara jag, bilarnas brummande, trädens sus och några flugor som hälsade på. Svär-mormor ringde och meddelade att hon lånat ett galler åt mig. Trampade dit igen och hämtade, sen var det bara att fortsätta. Länge tog det, men tillslut blev jag klar.


Och nu har jag cirka 7 liter blåbär i frysen. Nästa vecka ska jag nog plocka lite till! Gissar det blir fullt i frysen i år.. I fredags hämtade vi nämligen hem en
5 kg:s låda jordgubbar från butiken. Snoppade, halverade och frös in. Sambon äter nämligen frusna jordgubbar som godis... Sen ska jag tvinga Linn att plocka hallon med mig, som vi gjorde förra året. Och sen småningom blir det dags för mera äppelmos också. Tog just upp den nästsista burken. Så va ska itt vi klar oss i vinter å!

Vad jag däremot inte har gjort idag? Städat hushållet, organiserat mina papper, gått på gym eller städat klädskåpet. Sånt jag hade lovat att göra innan semestern var slut. Meen, en annan gång kanske.

2 kommentarer:

  1. Har ni nan bekant me hallonbuskar, eller far ni till hallonpaik? :) Jag å tänkt ja sku kom me ut i hallonbuskan småningom, bara man veit di har mogna tillräckligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra åri va vi iaf i Kuckus å plocka ;)

      Radera