6 augusti 2015

Lugnet före stormen

Om vi bortser från att jag har bytt jobb, så känns denhär hösten faktiskt lite annorlunda jämfört med tidigare år. Tidigare år har jag vid denhär tidpunkten varit stressad och fått jobba övertid så gott som varje dag för att få tiden att räcka till. I år hamnar jag att gå hem tidigare för att jag inte har nåt att göra... Haha! Nå, dethär har ju faktiskt en logisk förklaring: 1. Vi var så många tanter och så lite barn på Tallkotten i juni, att jag hann förbereda en hel del inför hösten. 2. Vi har så få barn på Solbacken nu, i och med att höstterminen egentligen kör igång först nästa vecka (vid skolstarten), att jag hinner fixa och trixa nästan hur mycket jag vill om dagarna. Idag när jag satt och klippte och klistrade tänkte jag på hur lugnt det är, hur det nästan känns som om jag inte kommer få morgondagen att gå åt till att göra något förberedande. Men sen igen vet jag att nästa vecka när alla barn kommer och det ska skrivas avtal och tas bilder, göras justeringar och planeras, ja då räcker minsann inte tiden till. Så jag får väl helt enkelt passa på att njuta nu!

Här hemma kan jag väl också påstå att det är ganska lugnt. Har satt igång en diskmaskin och inväntar sambon, så han får eliminera den stinkande döda musen ur roskisskåpet (sällan!). Sen ska jag försöka tvinga honom att det är städdag idag. Kan bli lättare sagt än gjort... Borde värma något ätbart småningom också. Och sen ska vi se om jag äntligen pallrar mig till gymmet! Det verkar som om jag blivit bra på att skjuta fram sånt som har med kost och träning att göra på senaste tid.. Får nog verkligen ta och skärpa till mig och komma igång nu om jag ska vara i beachform nästa sommar! Denhär sommaren var det ju en jäkla tur att det inte blev nån värme, för jag hade verkligen inte haft lust att visa mig på stranden. "This body is made of chips and bulla" liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar