12 augusti 2015

En onsdag i livet

En onsdag, när mitt alarm ringde 7:30. En onsdag när jobbdagen började kaotiskt med fotografering (på den första dagen alla barn var på plats...). En onsdag när jag fick höra av en mamma att hennes dotter tyckt så mycket om mig efter gårdagen att hon flera gången yttrat orden "dendär Mimmi e nog så bäst hon!" En onsdag när jag gjorde makaronilåda till middag. En onsdag när klockan är halv sju och sambon fortfarande inte kommit hem från jobbet...

Och ikväll har jag en ledig dag i min kalender. Sugen på en promenad, men får se om jag får någon med mig. Tills dess försöker jag mig på lite "måsten", dvs NNSB-grejs.. Min policy efter förra årets sjukstuga är att jag ska ha åtminstone en helt oplanerad kväll/dag i veckan. Då känns det mycket roligare, när man får välja precis vad man vill göra. Endera gör man absolut ingenting, alltså ligger på soffan hela kvällen.. Eller sen går det som idag, att rastlösheten tar över och plötsligt hittar man sig själv grävande i "saker att göra"-högen...

HE VA HE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar