21 augusti 2015

Det händer i hemstaden

Vid halvfemtiden idag trampade jag hemåt från jobbet. Solen sken och humöret var på topp. Duschade, gjorde mig i ordning och försökte mig på lite mat.. Tyvärr så mådde jag illa av all mat jag ätit på dagis (trodde aldrig att jag skulle ta en portion till av leverbiffar, kokt kål-sallad och potatis, gillar annars inget av det!), så det fick bara bli lite kalvdans med hjortronsylt. Styrde sen kosan mot Nykarleby, och hamnade i kö med många andra trafikanter.. Som ni kanske vet så är det just nu Juthbackamarknaden i min forna hemstad, och loppisfantast som jag är måste jag ju förstås göra åtminstone en snabb runda på det välbesökta evenemanget. 

Hoppade på cyklarna tillsammans med mamma och pappa och traskade sen igenom området ett varv. Var egentligen inte på jakt efter något särskilt, har ju samlat på mig så himla mycket prylar den senaste tiden... Meeen, jag är ju bra på att fynda "gammalt skräp" (som Kalle brukar säga), och hem kom jag faktiskt med en pryl: En gammal verktygslåda i trä. Kostade mig endast 10€, så det var ett riktigt fynd! Hann bara säga åt mamma "en sånde ska ja no köp nan gang, att planter blommor i", och så hade jag slagit till. Haha! Nåt annat följde tyvärr inte med hem i år, förutom tre Kieus vårrullar som hamnade i magen.

Imorgon åker vi iväg till Kemora klockan halv åtta på morgonen, så ikväll chillar jag med sociala medier och bokläsning medan K-J och C-M (also known as Kalle och Mange) spelar Playstation. Hoppas på lika fint humör och väder imorgon. Trevlig helg på er!

 Mycket folk i farten som vanligt! Och vackert med kvällssol över området.
Hur jag fick hem åbäket på cykel?! Jovars, det gick faktiskt över förväntan i och med att lådan passade på pakethållaren!
 Ser kanske inte så stor ut på bilden, men denna pärla är nästan 1 meter bred...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar