4 augusti 2015

Kommer sommaren nu?

Idag steg jag upp 7:45 och mätaren visade 17 grader. Hade hört att det skulle bli varmt idag, men hoppade ändå i långbyxor och jacka när jag trampade iväg de sju kilometrarna till Kimo. Mulet ungefär halva vägen, men sen klarnade det upp och blev plötsligt full sol, blå himmel och varmt. Har tyvärr mest vistats inomhus idag, men lika bra var väl det, för när vi sen gick ut på eftermiddagen märkte jag rätt snabbt att jag hade heeelt fel kläder på mig... Jeans och 3/4 ärm tröja, och ingen keps? Hehe. Kan säga att det var ganska svettigt att cykla hem klockan halv fem.

Att cykla, ja. Hade trott att det skulle kännas motigt att stiga upp tidigare än vanligt och cykla 7 kilometer till jobbet. Och sen ännu cykla hem efter en lång arbetsdag. Men det visade sig att det var riktigt passligt sätt att ladda och tömma huvudet! Så nu ska jag försöka cykla så många dagar som möjligt i höst.


Ikväll hade jag egentligen tänkt göra gymcomeback, men det känns ganska motigt att låsa in sig i en mörk källare en kväll som denna. Så vi ska se ifall gympremiären får vänta ännu (har ju bara undvikit stället nästan ett år nu, kan väl fortsätta lite till), kanske blir det en promenad, eller en till cykeltur. Eller vem vet, kanske rentav ett dopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar