22 augusti 2015

Inte alltid enligt tidsschema

Äntligen hemma efter tio timmar på Kemora! Åkte iväg vid halv åttatiden i hopp om vackert väder och en snabb tävling. Det vackra vädret fick vi minsann, med råge till och med! Men den korta tävlingsdagen? Pah! Den blev en av de längsta i mannaminne... Tävlingen började klockan tolv, och var beräknad att sluta klockan 16. Sista föraren kom i mål 19:07... Med cirka femtio starter borde det ha gått betydligt fortare! Sådär i jämförelse körs det ungefär 150 starter på en dag på vårens Kemora-tävling.

Nå, vi svettades oss genom dagen. Körordningen var damer, EVK och seniorer. Jag och Ida kämpade tappert i damklassen, och kom oss tillslut båda till A-final. Ida hamnade på en 7:e plats (bilen gick sönder på sista varvet) medan jag knep hem en 2:a plats. Min bästa placering nånsin! Eftersom Ida kört sönder bilen kunde inte Martin alls köra i EVK, trots att han nog hann fixa bilen med alla jävla pauser mitt i dagen (en 45 minuters paus blev 1,5 h och sen var det protestöverläggning i en timme). Kalle däremot körde nog i EVK, men förlorade sin finaalikarsintaplats med 10 cm. I semifinalen körde han nämligen mot föreningskompisen Rolle, och de kom upp jämsides på mållinjen. Vad som avgjorde? Rolles bil var längre i framändan... Så ingen lycka för gubbarna i vårt racingteam idag inte!

Efter att ha ätit kvällsmål vid Kappelin grilli styrde vi sen kosan hemåt, och var hemma uppskattningsvis 3,5 h senare än vi hade tänkt oss. Liti knärro å tröitt ba. Ettäs sellanen päivä tänään!

Dagens fyra från Instagram:
Glad semifinalist!
Skruvasi...
 Den eviga väntan.
Mycket nöjd med min andra placering! Fick en (för mig) stor pokal, och tre paket med Iittala's Ultima Thule-porslin.

Sen har Kalle gått wild and crazy med systemkameran idag. Fanns över 120 bilder som han hade fotat i mina tre heat... Så lite har jag väl att gå igenom innan ni får resten av bilderna för denna dag. Men nu ska jag smörja in mig med lite after sun och krypa ner under täcket, väckning 7:30 imorgon och så en till dag på Kemora. Hoppas på lika fint väder men bättre tidtabell! Go'natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar