7 augusti 2015

10-9-8-7 listan

Såg först denna 10-9-8..lista på Sandras blogg, sen hade Malin gjort den också, och säkert många andra i den finlandssvenska bloggvärlden. Ni vet ju att jag älskar listor, och är förstås inte sen att haka på utmaningen:

10 saker jag tycker om:
- Mitt hem
- Mitt yrkesval (läs: mitt jobb)
- Min sambo
- Mina vänner
- Inredning
- Att köra varmans
- Att träna
- Att baka
- Att gå på långa promenader med goda vänner
- Att sola


9 saker jag tycker mindre om:
- Spindlar
- När det är råddigt hemma
- Att simma där jag inte ser bottnen
- Att vara sjuk hela tiden
- Min rygg
- Att jag älskar godsaker så mycket
- Falska människor
- Dåligt väder
- När jag aldrig somnar om kvällarna


8 bloggar jag läser:
- Tidstjuven
(resten kan ni se i min länklista nere i vänstra spalten på bloggen)

7 saker jag vill göra i framtiden:
- Bygga eller renovera ett hus
- Gifta mig
- Få barn
- Resa till USA, Australien och Nya Zeeland
- Åka till Karibien igen
- Äga en ganska ny bil
- Få på mig kläder i mindre storlekar än nu


6 saker jag är rädd för:
- Att få en dödlig sjukdom
- Att någon i min närhet plötsligt ska dö
- Höjder
- Djupt, mörkt vatten
- Att ingen ska gå på min begravning
- The Grudge

5 platser jag tycker om att vara på:
- Vid havet
- Hemma
- På min cykel längs en landsväg invid en åker i solnedgången
- I södern (värmen)
- På startlinjen, inne i en varmansbil


4 ord som beskriver mig:
- Rolig
- Pratglad
- Organiserad
- Känslosam

3 saker jag ser framemot:
- Nästa sommar
- När jag får bygga hus
- Att få fast tjänst på jobbet

2 bra filmer:

1 bra låt:
- Precis denhär versionen av Alter Bridge's Watch Over You

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar