24 augusti 2015

Another new week

Ännu en måndag, och det känns som om veckorna bara rusar iväg. Min fjärde vecka på nya jobbet inleddes idag, och det börjar väl småningom kännas som om jag kan mina uppgifter. Vi kan väl säga att jag blivit varm i kläderna nu! Jobbat mellan nio och halv fem idag. Det vackra vädret håller i sig, och jag bannas över varför vi inte hade detta väder för en månad sen, när jag hade semester... Måste nog erkänna att det är väldigt frustrerande att spendera största delen av dagen inomhus i dethär vädret! Dessutom är det alldeles för varmt för att orka leka och göra något vettigt med kidsen utomhus. Och tror ni att de vill sitta i skuggan och dricka vatten? Nä!

Efter att ha cyklat hem i hettan donade jag på här hemma en stund. Kalle hade åkt iväg på "keikka" med sin faffa till Klippan, så jag fick göra middag åt mig själv. Det blev couscous och kycklingsås. Nu har jag vilat på soffan en stund med lite (omöjliga) NNSB-papper och ska strax hoppa i bilen och åka iväg mot Nykaabi. Det är måndag, vilket betyder zumba i Jeppis för mig och mamma. Den bästa starten på träningsveckan, om ni frågar mig! Men gissar det kan vara liiiite svettigt idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar