3 augusti 2015

Scorpions i Jeppis

Vi hade egentligen inte tänkt åka och kolla Scorpions, Kalle och jag, men ändrade oss i sista minuten. Några dagar före jagade jag fram två biljetter på Facebook-loppis, och sen var det bara att packa engångsregnrockarna och bila iväg till Jeppis i lördags. Började med varsin pizza på Mr Bank, som jag hört så gott om. Tyvärr blev jag inte särskilt imponerad över Salmon Dream, det var nåt med bottnen som inte tilltalade mig. Men Kalles pizza, Mr Bank special, var riktigt god! Körde runt i Jeppis en stund innan vi sökte oss till Centralplan vid 17-tiden. Såg Santa Cruz spela för oss några stackars regndränkta pinnar. 

Paul Oxley's Unit tog över, vi promenerade in till stan för att fördriva lite tid, gick till Netti på varsin. Tillbaks igen lagom tills Jonne Aaron började spela, och folkmängden hade mångdubblats. Vid 23-tiden var det sen äntligen dags för veteranerna, legenderna, tyskarna Scorpions att stiga upp på scenen. Måste säga att jag var riktigt imponerad av deras framträdande! Klaus Meine är nästan 70(!) år gammal, men det skulle man inte ha trott på sättet han ännu kunde sjunga. Får bara säga hands upp åt gubbarna, och vilken fantastiskt bra kväll det blev! Regnet höll sig till och med (nästan) borta.

 Santa Cruz
 Scorpions

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar