9 augusti 2015

Föreningsmästerskapet

I onsdags gick NNSB's årliga föreningsmästerskap, eller klubbkööron som vi själva kallar det, av stapeln på Måtasberget i Jepo. I år representerade Team Heikius Rör Racing med Kardaanikunkku-bilarna Toyota och Fiat. Först ut var vi fyra pinnar i dam- och juniorklassen. Kände att jag ville förbättra förra årets placering, vilket var 3/3. Nå, det lyckades jag faktiskt med! I år blev jag 2/4, men det var väl nog tack vare att Rasses bil gick sönder och vi bara var tre i finalen... Vi körde två heat, knep första platsen första varvet, och sen i andra heatet blev det riktigt spännande mellan Ida och mig! Ida fick en bättre start, men nere i kurvan i mitten av banan kom jag om henne. På andra varvet, på exakt samma ställe, missade jag växeln och Ida körde om mig igen. Vilket alltså avgjorde, Ida vann och jag blev andra. Men nästa år, då måste jag ju vinna! Haha.

I allmänna klassen körde Kalle och svärfar. Kalle körde två heat där han blev på andra plats, och eftersom de körde enligt poängsystem, så steg han till B-final. Där borde han då ha blivit först för att komma vidare, och det lyckades han med! Han vann nämligen över sin farsa.... Sen i A-finalen gick förstås bilen sönder. Så det blev ingen EVK-klass för honom då heller. Men en femte plats i allmänna klassen, med den enda kardanbilen i A-finalen! Inte illa.

Dam & junior:
 Foton: Kalle

Allmänna:
 Heikius Rör Racing, för en gångs skull med varsin pokal! (mammas bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar