17 augusti 2015

Året när sommaren blev försenad

Jaha, vad var det jag sa. Lagom tills skolorna börjat blir det värmebölja, så sa jag. Och försök titta ut nu! Höll på att stekas ihjäl på jobbet idag. För att inte prata om hur svettig jag var efter att ha cyklat hem i typ femtio graders värme. Jag har inget emot sommaren och värmen nej, men nästa år skulle nån vänlig själ kanske kunna skjuta bak den med en månad? Så att jag får ta del av värmen och solen under min semester, okej? TACK PÅ FÖRHAND.

Sådär annars så har jag mycket på gång denna vecka. Idag t.ex. slutade jag jobbet halv fem, trampade hem, gjorde handilslisto, fundera ut vad jag ska baka imorgon, stekte fiskpinnar, åt middag och tog med gubben och handlade. Kalle anmälde oss till helgens biltävling och for sen för att kolla över bilen. Själv är jag alldeles strax påväg mot Jeppis, på måndagszumba, givetvis. Och för att sälja lite av mitt porslin. Sen ska vi se om Kalle hunnit torka damm när jag kommer hem, i så fall ska jag försöka hinna dammsuga och baka lite imorgon. Borde hinna en sväng på gym också.. Plus att jag ska på ett bloggevenemang till Sunds trädgård. Ser framemot det! På onsdag blir det mera bakande och ställande, för då har jag nämligen Mary Kay-demonstration här hemma på kvällen. Partyfixaren numero uno, ni vet... På torsdag har Kalles syster Ida kalas, och sen kallar gymmet igen, bara jag hinner och orkar. På fredag går den årliga Juthabackamarknaden av stapeln i min hemstad, så dit hoppas jag att jag ska hinna åtminstone en liten sväng! Lördag-söndag kommer sen att gå åt biltävlingar i Kemora. Så ifall ni undrar om det blir ovanligt tyst här denna vecka vet ni varför. I'm just busy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar