19 mars 2015

Ut på vift

Idag vaknade jag klockan nio när solen sken så härligt genom huset
Dagens frukost: Sambon hade köpt apelsinjuice! Och så åt jag turkisk yoghurt med honung, banan och superbär
 
Dethär är från i tisdags, men idag såg jag likadan ut, förutom att jag hade mönstrade leggins istället
Körde iväg mot Nykaabi vid tiotiden. 222222 på mätaren efter Lippanirääton!
Mamma och pappa håller på och fixar om i hallen. Lite fräsig fondvägg, va?!

Mor i huset är just nu sjukskriven pga blindtarmsoperationen i helgen, och sjuklingar som vi båda är passade vi på att spendera dagen tillsammans. Pratade dittan och dattan, och var till Campen på lunch. Gött! Sen fick jag för mig att baka, så det gjorde jag. Och så kom mammas vän Tuija på besök. Och min syster joinade också. Så vi åt lite apelsinrutor och for sen till garaget för att spana in mina inte-så-grånande-plankor, och pappas nya bil. Gick in via fammo & faffas också med en försenad julklapp.. Det var väl minsann på tiden!

 
Perfekt kladdiga!
Mamma har fått x-antar blommor under sin sjukskrivning...
På vägen hem svängde jag in via Livsmedel och köpte hem lite havssalt, så jag skulle få prova min nyinköpta näskanna. Vilken succé alltså, det var ju hur kul som helst! Hoppas det släpper i näsan nu också...
Och sen en bild från häromkvällen när jag skulle åka iväg till Vörå för att handla. Så fin solnedgång just när jag stannade i korsningen i Kaffistogobackan! Tänk, om två månader ser vi samma sol gå ner genom vårt vardagsrumsfönster...

Nu är jag riktigt trött och slut och tänker bara vila resten av kvällen. Kalle kom nyss in genom dörren, så vi får väl värma lite av gårdagens risgrynsgröt och sen bara vara. Ännu en ledig dag imorgon innan det blir helg, fåå sii tå vad jag hittar på! (Kanske inte så mycket Mimmi, tänk på hälsan.. Jaja)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar