19 mars 2015

Musiktips #8

I förra veckans musiktips avslöjade jag att denhär veckan ska ni få höra om en skönsjungande dam som alltid funnits i mitt liv. Om jag säger att hon är min pappas stora idol, att vi alltid lyssnar på henne i barndomshemmet kring jul, och att jag för det mesta får rysningar av hennes låtar.. Kan ni då gissa? Janå, för de som inte räknat ut att det är Celine Dion jag pratar om så, ja.. Det är det. Jag antar att de flesta vet vem kvinnan i fråga är, och jag antar också att de flesta av er kan förstå varför detta är en av de största artisterna i mitt liv, på det stora hela. Vet inte hur många timmar jag spenderat på soffan hemma i vardagsrummet i Jutas med denna kvinnas ljuva stämma i bakgrunden. Hur många av hennes låttexter jag använt i olika sammanhang. Sen ska vi inte ens prata om hur många gånger jag lyssnat på julskivan These are the special times. Ojoj. Ja, utan desto närmare beskrivning så lämnar jag er med några favoriter i låtväg:

Och även om det inte finns nån som gör det som Celine, så finns det åtminstone EN som kommit jävligt nära: https://www.youtube.com/watch?v=anHOaaoBsiY 
Nä flickor (å nain einstaka kaar, som Carro brukar skriva), nu fick jag ett stort sug efter att se Titanic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar