8 mars 2015

64 onödiga fakta

Här för en tid sen hade svenne-Carro gjort en lista, "64 onödiga fakta om mig själv". Jag ääälskar att göra listor (okej, jag erkänner, det är bra när man har bloggtorka!), så jag är förstås inte sen att haka på. Tisdfördriv som bäst!

1. Sover du med sovrumsdörren öppen eller stängd? 
Stängd, känns som om nån kunde smita in mitt i natten och stå och glo på mig annars!
2. Brukar du ta schampoflaskorna från hotell?
Nä, faktiskt inte.
3. Sover du med lakanet instoppat under madrassen eller hängandes på utsidan?
Brukar ha såndär "badmössa"-lakan, det är enda som hålls för denhär sängrullaren. Sen har jag ju i och för sig helmalakana som hänger över kanten, så vi kan säga jag har både och.
4. Har du nånsin stulit en trafikskylt?
Nope.
5. Tycker du om att använda post-it-lappar? 
Ja! Men just nu har vi faktiskt inga hemma, märkte jag. På jobbet däremot använder jag dem heeela tiden.
6. Brukar du klippa ut kuponger och sen aldrig använda dem?
Under studietiden klippte jag nog ut bra erbjudanden och använde dem ibland. Men för det mesta blev de nog kvar där i plånboken...
7. Skulle du hellre bli attackerad av en stor björn eller en bisvärm?
Båda är väl ganska förskräckligt, men tror nog björnen skulle göra större skada. Så hellre bin då!
8. Har du fräknar?
Nä, och vill inte ha heller.
9. Brukar du alltid le på foton?
Nåjoo, om jag inte grimaserar vill säga.
10. Brukar du nånsin räkna stegen när du går?
Inte direkt, brukar ju använda pulsklockans gps-funktion när jag är ute och går, men den räknar ju kilometer och inte steg. Skulle faktiskt vara intressant med en stegräknare för att se hur många steg jag går på en vanlig dag!
11. Har du nånsin kissat i skogen?
X-antal gånger, jo! Lande_girl_91
12. Har du gjort nummer 2 i skogen?
Näpp, och hoppas jag aldrig får sån panik så jag behöver göra det!
13. Brukar du ibland dansa fast det inte finns nån musik?
Jajjamen! And I'm proud.
14. Brukar du tugga på dina pennor?
Jo, nästan alltid, har jag märkt. Till och med på andras pennor!
15. Hur många människor har du sovit med den här veckan?
Bara en, som tur.
16. Hur stor är din säng? 
160 cm, men jag har sagt åt sambon att nästa gång köper vi en som är 2x2 meter, så han säkert inte kan preja ut mig.
17. Vilken är veckans låt?
Evanescence - Lithium, helt klart.
18. Tycker du det är okej om killar använder rosa?
Absolut!
19. Kollar du fortfarande på tecknade filmer eller serier?
Skulle gärna kolla alla mina favorit Disneyfilmer från bardomen, men det känns ju lite dumt att kolla dem själv.. Får väl vänta tills jag har egna barn att visa dem åt! Haha.
20. Vad brukar du dricka till middagen?
Bara vatten.
21. Vad brukar du ha för dipp till dina chicken nuggets?
På jobbet när vi har nuggets brukar Leena göra en god chilidipp till,
22. Vilken är din favoritmat?
Oj, det kommer jag nog aldrig helt och hållet kunna svara på tror jag.. Men laxsoppa eller tortillas hör nog till de allra största favoriterna.
23. Senaste personen du kysste eller som kysste dig?
Kalle nån gång före revyn igår.
24. När var senaste gången du skrev ett riktigt brev till någon?
Ja det var nog åratal sen! Borde kanske börja ha brevvänner igen? Det var ju trevligt vill jag minnas.
25. Kan du byta olja i bilen?
Byta, nä, men kolla och fylla på, jo.
26. Har du nånsin fått fortkörningsböter?
Nej, och jag fattar inte hur det lyckats!!! Jag kör ALLTID för hårt.
27. Har du nånsin fått bensinstopp?
Nej, tack och lov. Men det har nog inte varit långt ifrån.
28. Favoritmacka?
Leenas nybakta morotssemlor med ost, ååååh!
29. Bästa frukosten?
Havregrynsgröt med ingefära, kanel, linfrö, hemgjord äppelmos och mjölk. En perfekt start på dagen!
30. Vilken tid går du vanligen och lägger dig?
Alltför sent, typ 12-halv 1..
31. Är du lat?
Nej! Har försökt alltför många gånger, men det passar bara inte mej. Snarare är jag för hurtig, har sällan tid eller ro att bara vara.
32. Vad brukade du klä ut dig till som liten på Halloween?
Har aldrig firat Halloween.
33. Hur många språk kan du tala?
Svenska, finska och engelska bara.
34. Prenumererar du på någon tidning?
Jo, finska Unelmien Talo & Koti.
35. Är du envis?
Rättså... Jag och sambon är båda väldigt envisa personer, så ni kan ju gissa hur ofta det flyger saker här när vi ska bestämma nåt! Haha.
36. Är du höjdrädd?
Ja verkligen! Eller egentligen är jag väl mest rädd för att falla.
37. Brukar du sjunga i bilen?
Hela tiden! Funkar bra för att hållas vaken när man är trött..
38. Brukar du sjunga i duschen?
Ibland, jo. Låter sällan fint.
39. Brukar du dansa i bilen?
Ibland när jag får feelis och sjunger med i en riktigt bra låt!
40. Har du nånsin använt en pistol?
Bara en vattenpistol.
41. Tror du på spöken?
Jag tror att det finns en andevärld, jo. Skulle väldigt gärna träffa på ett spöke nån gång! Tycker det är oliiidligt spännande och intressant med sånt.
42. Har du nånsin haft en deja vu-känsla?
Ja, flera gånger. Men aldrig att man minns när samma sak skulle ha hänt förr..
43. Tar du dagligen vitaminer?
Japp, c-vitamin, d-vitamin och omega 3. Till sommaren byter jag ut d-vitaminen mot solpiller.
44. Använder du badrock?
Japp, bäst efter dusch!
45. Vad har du på dig när du sover?
Nattlinne, gärna så tunt som möjligt. Blir lätt svettig när jag sover!
46. Din första konsert?
Tror att moster tog med mig och se på Nordman när jag var typ 5, faktiskt!
47. Nike eller Adidas?
Ingen skillnad, kanske Nike finns mest representerat i mitt klädskåp och i skohyllan.
48. Har du nånsin tagit danslektioner?
Japp, i lågstadiet nån gång! Visade sig att jag inte är så smidig.. Men bra koordination har jag nog alltid haft.
49. Kan du rulla din tunga?
Jepps!
50. Har du nånsin gråtit av glädje?
Många gånger, jo. Är väldigt känslosam, så t.ex. i romantiska filmer gråter jag nästan alltid.
51. Har du nånsin varit kär?
Några gånger, jo.
52. Den senaste konserten du gick på?
Oj, det beror väl lite på vad som räknas till konsert.. Kanske Hardcore Superstar på Rytmikorjaamo i Seinäjoki? Det var väl 3 år sen..
53. Te eller kaffe?
Te! Har inte lärt mig att dricka kaffe, och vet inte om jag vill det heller.
54. Brukar du ha socker i ditt kaffe/te?
Nej, mjölk!
55. Kan du simma bra?
Jag hålls på ytan jo, men min simteknik är verkligen usel. Dessutom använder jag sällan benen när jag simmar, de bara hänger med. Haha.
56. Kan du hålla andan under vattnet utan att hålla för näsan?
Jo, men jag tycker det är obehagligt att dyka!
57. Vill du ha en DJ eller ett band på bröllop?
Ett band gärna, eller en trubadur kanske vore ännu bättre.
58. Har du blivit plastikopererad?
Nope.
59. Gröna eller svarta oliver?
Inga oliver, tack!
60. Kan du sticka eller virka?
Varkendera. Kan virka såndär långa trådar bara... En gång virkade jag ett som gick runt nästan hela vårt hus.
61. Vill du gifta dig?
Jo, det vill jag nog!
62. Om du är gift, hur länge har du varit det?
Är inte gift, men har varit tillsammans med min sambo i 5,5 år nu i april.
63. Vill du ha barn, i så fall hur många? 
Ja, jag vill nog ha barn, ganska snart till och med. 2, max 3. Annars ryms man ju inte i en vanlig personbil...
64. Vilken är din favoritfärg?
Har inte EN favorit, utan flera. Orange, rosa och "greige" hör till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar