12 mars 2015

Detta är jag livrädd för

 Ni har säkert träffat på den några gånger redan, listan som Linn Jung skrev ner för några dagar sen, "en lista som bara gör det värre" eller "detta är jag livrädd för"-listan. Kunde inte hålla mig jag heller, så nu ska jag försöka lista för er vad jag är allra räddast för. Utan inbördes ordning:

- Att få cancer
- Att någon i min närhet plötsligt ska dö
- Att Kalle ska köra över nåt av mina dagisbarn
- Att vårt hus ska börja brinna när vi är borta och alla saker blir kvar
- Att jag ska köra av vägen i hög hastighet/krocka
- Att nån i "teamet" ska volta när vi kör varmans
- Att jag aldrig ska kunna få egna barn
- Att nåt av mina framtida barn ska dö före mig
- Att min rygg ska begränsa mitt liv
- Att jag ska dö genom att brinna eller drunkna
- Att jag ska falla handlöst från ett högt ställe
- Att ingen går på min begravning/att jag blir bortglömd när jag är död
- Att nån ska sitta i baksätet på bilen när jag kollar i spegeln
- Att det ska bli krig i Finland
- Att jag ska hitta ett möss i vår säng
- The Grudge

Summa summarum: Jag är nog mest rädd för döden. Men vem är väl inte det?

1 kommentar:

  1. ja lovar ja kombe no på begravningen din ( om jag lever tå) !

    SvaraRadera