16 mars 2015

Dokumentärtips

Jag brukar annars inte vara så intresserad av dokumentärer, men idag har jag nog sett en så intressant en, att det känns som om jag åtminstone måste tipsa er om den. Det var igår när jag som vanligt bläddrade genom Facebook-flödet som jag kom över en artikel som någon delat, artikeln handlade om "ugnsmordet". Det visade sig att mordhuset i fråga fanns med i en dokumentär som Yle gjort, som kallas för Ödehusöden. Jag som alltid varit intresserad av både läskiga saker och hus, tyckte att dethär lät som något för mig. Så idag rostade jag två fullkornsrostabröd och bänkade mig framför tv:n. Riktigt intressant och spännande dokumentär!

2 kommentarer:

  1. Huää. Läst just artikeln. Fy va hemskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja fy, tänkt att na sånde har händ i lilla Finland! samtidigt bleiv ja riktigt fascinerad, ja menar, hu kombär nan eins på att mur in nan i en spis!?

      Radera