7 mars 2015

Städa städa var tredje lördag

Det blev en regnig lördag, så vad passar väl bättre än att städa hushållet då? Vi steg upp vid halv elva-tiden och satte genast igång. Slutar aldrig förundras över hur det kan vara så, att så länge jag städar badrummet så har sambon redan hunnit torka damm i hela huset... Medan när jag torkar damm så har han både hunnit städa badrummet och dammsuga trapphuset, och följer sen efter mig med dammsugaren i varje rum jag torkar klart.. Hm, effektiv eller slarvig? Det är frågan. Det blev grönsaksbiffar med ris och kantarellsås till lunch idag, snabbt och enkelt. Sambon susade iväg till Vasa för att öva med bandet, medan jag hade planerat en skön lördagspromenad med Maria och Cila. Tja, ni kan ju gissa hur det gick med den promenaden i dethär vädret...

Nu sitter jag här och lyssnar när regnet piskar mot rutan. Disk- och tvättmaskinen surrar och jag har inga planer före klockan sex, då vi beger oss till Årvasgården för allra sista gången denhär vårvintern. Ja, sista gången i revyns tecken alltså. Annars spenderar jag ju flera kvällar i veckan där, eftersom gymmet ligger i källaren... Tror bestämt jag ska sticka iväg till Livsmedel en sväng för att handla nåt drickbart till kvällens avslutningsfest. Åså kanski en chokoplatto på he. Ha en fin lördag!

(Sen insåg jag hur fult det var i vår soffa så jag böt till lite mintigare färger, och satte till två kuddar. Mycket bättre!)

 Försökte fotografera ur lite annorlunda vinklar än annars idag när jag gick runt och klickade. Måste säga att mitt intresse för fotografering faktiskt ökat en del sen jag skaffade ny telefon, som (ifall ni inte märkt det ännu) har fantastisk kamera! Får mig att fundera på hur roligt det skulle vara med en systemkamera.. Har faktiskt övervägt det en eller två gånger, och inför nästa års hemliga resa(!) kommer jag troligen vilja investera i en. Men det betyder också att jag borde söka mig på nån fotokurs, eller ha nån att lära mig.. För jag är verkligen inte teknisk! Min lilla rosa kamera har varit passlig att lära sig. Dock går den nog snart i pension gissar jag, eftersom "kamera"-albumet här på datorn ekar väldigt tomt nuförtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar