10 juli 2014

Ute på Långön

Igår började jag dagen med gym och fortsatte med strandhäng. Kom hem runt fem,  duschade och fixade lite ätbart. Mamma ringde och så gjorde jag ett spontant beslut att sticka med henne ut till villan. Sagt och gjort, packade väskan, hoppade i bilen och åkte iväg till Nykaabi i värmen. Men först via Livsmedel för en glasstrut! For ut en snabbsväng med tant Elli, svettigt värre. Duschade av mig, hoppade i kläderna och bilade ner till Andrasjön. Kvällen spenderades ute på terassen med radion i bakgrunden och kokta knackkorvar. Förflyttade oss in och  åt lite tuc-kex med färskost.
Idag vaknade vi runt halv elva. Mulet, så efter frukost ute på terassen och lite läsning drog vi på oss skorna och for på en skogsrunda. Svårt att uppskatta längden men strax över en timme var vi borta. Härligt med ett dopp efteråt, 23 grader i vattnet. Nu kokar mamma mat och jag sitter ute och njuter av solen som tittar fram. Skönt att inte ha några måsten! Om nån timme måste jag dock lämna lugnet på Långön, då blir det en hurtig promenad med Sara i Kantlax. Sen får vi se vad kvällen för med sig.
Och sorry för taskiga bilder, blir såhär när jag laddar upp via Blogger-appen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar