7 juli 2014

Talkodag

Idag har sambon semester, så vi passade på och sov till klockan HALV ETT. Haha, lite skamsen blev jag nog när jag såg vad klockan var... Men tror det behövdes efter en tuff helg! Och värmen gör nog sitt också. Nå, vi åt lite frukost och tog det lugnt nån minut. Sen hämtade Kalle traktorn med släp och jag traskade en snabb sväng till Solstrands för de allra sista sommarblommorna. Måste passa på när jag såg att de hade Mårbackapelargoner! Som jag har sökt efter dem! Så jag planterade lite och sen förflyttade vi Pilträdets kvistar och bråte till traktorn. Svettigt och tungt, och jag fick förstås lite sjukt i ryggen av alla böjar... Kalle förde iväg kvistarna till en uppsamlingsplats medan jag kokade mat; kycklingfiléer, ris och currysås blev det idag. Sen via Kullas och matbutiken. Satte upp flugnäten som väntat i skåpet alltför länge... Och nu funderar jag på att cykla ner till stranden för ett dopp. Det är verkligen outhärdligt varmt här inne! Typ 30 ute och lika varmt inne. Har ingen aning hur jag ska orka släpa mig till gymmet för ett armpass ikväll. Fyfan alltså. Men eftersom jag inte orkade igår så är det nog bara att masa sig iväg ikväll! Får utrusta mig med så lite kläder som möjligt.. Imorgon sticker sambon iväg till Replot och låser in sig i studion tillsammans med Tasty Daze-grabbarna i fyra dagar. Så framtill fredag bor jag ensam. Få sii tå vad jag hittar på för sköj!

 Passade på att såga lite överhängande kvistar också
 Sådärja! Bara lite sand/grus, en marktäckningsduk och så plattorna på så har vi äntligen en uteplats!
 Min Mårbackapelargon placerade jag på stolen jag köpte på Loppis, planterade i en gammal emajlkastrull jag hittade på kallvinden. Bankens två rosa pelargoner såg mer död än levande ut, så jag försökte flytta dem i en ny kruka. Ska se om nåt händer eller om de är dödsdömda...
Här bor vi!
 Bankens krukor fick fuxiafärgade pelargoner istället. Hoppas dessa klarar sig lite bättre!

 Övning pågår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar