2 juli 2014

Pank

Och på något vänster har jag igen lyckats dra ner kontot från tresiffrigt till ensiffrigt på en månad. Ja på två dagar till och med! I förrgår när jag loggade in i nätbanken hade jag över tusen euro. Betalade några räkningar och tänkte inte mer på det. Ikväll skulle jag godkänna förhandsbetalningen för södernresan och tänkte ramla baklänges när jag såg vad som blev kvar på mitt konto. Fem euro och åttiofyra cent. Inte varit såhär fattig sen juni 2012! Blev tvungen att flytta över "just in case money" från sparkontot. Och låt mig säga, där finns inte mycket att hämta. Jag är inte bitter men erkänner att det kanske inte hade varit så dumt att låna lite pengar för bilen... Visst, bättre att ta det man har än att skuldsätta sig. Men jag tömde ju hela brukskontot och halva sparkontot i processen! Annars går det ju bra, men inte när alla räkningar ska betalas samma vecka.. Hyra, PT, försäkringar, H&M och södernresa. Näe, det blir nog inte många cider för mig i helgen! Undrar ni varför jag ser så surmulen ut är det för att jag är PANK. Nice job inför semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar