29 juli 2014

Fuck Opel


Så min Razze ligger i koma. Halvdöd. Inget allvarligt, men det irriterar mig nåt fruktansvärt. Vattenpumpen eller topplocket som farit, säger papsen. En orange lampa har lyst i flera veckor nu, men ingen har väl brytt sig desto mer i det ("om det börjar lysa rött får jag stanna"). Igår hade pappa kollat läget lite och det visade sig att bilen kokar efter två minuter. Oljan var nästan slut, kylarvätskan likaså. Jag förstår mig inte alls på bilar, men det låter inte sådär jättesuperbra alltså. Nå, ny vattenpump är inhandlad och hoppeligen ska det lösa problemen. For now... Är så fruktansvärt störd på att dethär blev ett skitköp, fast jag var så säker att det skulle vara en bra bil. Min älskade Nissi, may he rest in peace, skulle ALDRIG ha haft sånahär fel. På tre år var det enda lilla felet att startmotorn gav upp vid byte till e10-bensin när det var -25 grader utomhus. Nu har jag ägt denhär bilen i snart fyra månader och den har haft typ ett fel i veckan. Känner mig lurad och förbannad. Överväger att försöka sälja bort skiten och skaffa nåt annat. Så arg är jag just nu! FAKK ÅPP(el).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar