26 november 2013

Saker som gör mig galen

Dragiga fönster = kallt hus. Handfat som luktar apa. Fula skarvsladdar. För att inte tala om hyresgäster som inte håller ordning på hyresbostaden... Eller att lacknafta luktar så äckligt. Eller Kalle som glömt att slipa det allra sista fönstret. Att jag alltid måste laga mat. Hunger. När det inte blir som jag tänkt mig. Spåriga cykelvägar. Att jag inte vet var jag kan hitta vitmossa och en julgran i denhär byn. Att jag alltid har så mycket att göra, och så lite tid. Sånt, en helt vanlig tisdagkväll.
Fast allramest irriterar jag mig nog på denhär jäkla datorn. Den driver mig till vansinne! Jag är rätt säker på att om vi inte får räddat mina bilder innan denhär veckan är slut så finns de inte mer. Det känns lite så. Orsaken till att det inte blev nån uppdatering igår är följande: Jag försökte starta datorn. Jag försökte komma mig in på bloggen. Jag försökte ladda upp bilder. SJU FAKIN' GÅNGER!!! Men nähepp, gick inte. Så jag blev asförbannad och lät det vara. Och idag fick jag vänta sisådär 25 minuter innan internet kom igång. Men nu är jag här i alla falll.. Än så länge. Åååh, jag blir GÄÄLEN!

Annars då? Tja, jobbar på som vanligt. Fyller fritiden med annat trams. Igår ridning och Jeppis-zumba, idag sista Pensala-zumba. Imorgon Tecken som stöd-kursen 2/3, på torsdag "julstädning" och gym med Sabina. Fredag kommunens julfest på Årvasgården. Lördag julöppning och sen lillajul med allt vad det nu innebär. Söndag ska jag chilla. Och bara sova. Och inte göra nåt vettigt alls. För det är nog hundra år sen jag gjort just det. Såheså!

PS hela jag doftar pepparkaka från dagens dagis-bakning. Mmh!

2 kommentarer: