5 november 2013

En till höstlista

Hittade denna lista hos Stina och tänkte att dethär borde ju får lite mera liv på bloggen sålänge jag söker motivation att skriva långa, vettiga inlägg. Om det funkar? Ja, det lär ju visa sig.

Beskriv din höst i tre ord.
Färgkärlek. Gym. Tankar.
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är ju helt klart alla underbara färger! Det sämsta är förstås när det blir mörkt så fort, och att det oftast är grått och trist ute.
Hur höstmyser du?
I soffan under filten med en stor kopp te och massa tända ljus framför en bra film. (ojvilkenlångmening)
Dina tre bästa hösttips, alla kategorier.
1. Drick mycket te. 2. Myz. 3. Köp massor av stickatröjor, du kommer inte att ångra dig sen när det är -1 ute.
Hur ser din höstoutfit ut?
Stickatröjor och leggins, mest. Så mysigt, varmt och skönt!
Har skol/jobbstarten fört med sig några nya insikter?
Har insett att jag har världens mest awesome jobb. Kommer ALDRIG att ha en tråkig dag på jobbet. Studsar alltid glatt upp ur sängen när jag tänker på vart jag är påväg. Nåja, nästan alltid i alla fall.
Vad har du på TO-DO-listan just nu?
Få. Klart. Detdär. Jäkla. Kontoret. Nån. Gång. Hetarenevihejt.
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Tja om man kollar på statistiken över mitt chokladintag i oktobermånad borde jag absolut inte vara deppig, eh?
Bästa musiken för regniga dagar?
Nåt skönt. Typ dendär låten jag länkade häromdan, Wayfaring Stranger. Eller Alter Bridge. Alter Bridge är alltid bra.
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Såg just klart Breaking Bad, och det var nog en av de mest spännande serier jag nånsin sett! Efter Fringe, förstås. Inget kommer nånsin att klå Fringe. Sen tittade jag rysaren The Conjuring i helgen. Ett under att jag klarade av det helt ensam, en regnig och mörk och creepy kväll. Nå, den var i alla fall superduperhuippu. Fem av fem spindlar från skräckfilmsfantasten!
Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Samma gamla vanliga mest. Behöver verkligen nya bloggar att läsa! Men Michelle's blogg är alltid trevlig att kika in på för inspiration.
Vad är den höstigaste maträtten?
Soppor, helt klart. Ni ska verkligen testa dendär blomkålssoppan jag gjorde häromveckan. Suktar efter den dagligen och undrar hur fort Kalle tillåter mig göra den igen. Sopproffsethärhej.
Var hänger du helst under helgen?
Hemma i soffan. Har verkligen tröttnat på allt som heter uterännande och alkohol. Det fick jag gott och väl av i sommar. Mår inte bra av att dricka heller, och det är inget jag har nåt behov av. Alternativt hitta på nåt skoj i goda vänners lag. Men soffan, majj best frend.
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Nope. Har funderat på Tees och Barcelona en hel del, men då skulle det i så fall ske på jullovet och 1. Det är skitdyrt att åka då och
2. Kanskeintesådärjättevarmtidecember. Såatt, nä, inte vad jag vet.
Hur förbereder du dig inför vintern?
Myzer med en tekopp i min OnePiece. Tvingar Kalle att täta fönstren och vrida upp alla batterier. Shoppar julsaker så det kommer ut genom skåpen och ruinerar bankkontot. Sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar