10 november 2013

Farsdag 2013

En farsdag på språng i år. Började morgonen 0900 med frukost och påklädning. Hoppade i bilen och styrde kosan mot Nykaabi. Böt snabbt om till ridkläderna och bilade, pga vädret, iväg till stallet. Fångade in rymligen Elli som tagit sig ut ur boxen och stod på gången och käkade hö, gjorde henne redo, drog själv på mig regnkläderna, och stack iväg. Blev nästan en timmes tur i regnet idag. Vet inte om jag eller Elli var mer bedrövad över vädret! Nå, hem kom vi ju oss i alla fall, inte alltför blöta. Fixade snabbt undan i stallet och bilade hem.
Dusch, fix, och hopp i kalas-outfiten. Medan jag var i stallet hade Kalle fått vara med mina föräldrar på kaffe till fammo & faffas, bra så fick han träna lite finska! Sen iväg till mommo & moffas. Supersmarrig middag, och min succétårta, som inte blev så mobbad ändå (jag vet nog att det var för att smaken vägde upp för eländet till dekoration), samt trevlig samvaro. "Bestämde" att vi åker iväg till Alperna hela gänget om några år, looking forward! Satt och pöste en stund efter maten och sen for Kalle och jag vidare till hans fammo & faffa. Mera kalas-käk, prat, choklad osv. Kändermemättimasunida.
Kom oss hem nån gång runt halv åtta, jag hoppade genast i gymkläderna och traskade iväg till Gnistan och drog ett pass. Kul med nya programmet! Men nästa gång får jag nog köra 4 set, för idag tog det nämligen bara 35 minuter... Borde kanske lära mig att vila lite längre mellan övningarna också, så skulle det ta nån minut längre.

Nu är jag nyduschad och har käkat leipäjuusto till kvällsmål. Ska koka mig en stor kopp te och bänka mig i soffan med sambon framför en ny serie jag gillar. Dålig blogghelg som vanligt, men lovar att jag har några inlägg på lager åt er kommande vecka. Ni måste bara vara lite tålmodiga med mig just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar