5 november 2013

En mycket regnig tisdag

En mycket regnig tisdag, som började runt halv åtta med frukost och sedvanligt morgonfix. Gubben var sjukling och stannade hemma idag. Själv trampade jag iväg till jobbet, då ännu i relativt bra väder. Donade på som vanligt, jumppa och farsdagsförberedelser och annat trevligt. Eftersom det regnade så hårt när det var dags för eftermiddagens utevistelse blev det film istället. Så vi tittade på Mamma Mu med övriga avdelningar i stora salen. Synd bara att jag måste åka hem mitt i... Nånä. Men det var faktiskt lite synd, för det ösregnade nämligen när jag trampade hem. Mindre roligt!

Nu sitter jag här och tittar med ett halvt öga när sambon spelar Playstation. Borde stiga upp ur soffan och värma lite mat. Förbereda kvällens zumbaväska. Vattna blommorna. Sånt. Mest irriterar jag mig på denhär datorn. Den funkar normalt ungefär 10% av tiden, och resten är bara krångel. Är medveten om att de sista dagarna inte är långt ifrån, och stressar ihjäl mig över allt jag borde hinna spara. Men som jag tidigare berättat så är usb-portarna sönder så jag får inte flyttat över på externa hårddisken heller. Ojoj. Livets bekymmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar