11 november 2013

En ruggig måndag

Godkväll och brrr från en frusen Mimmi! Denhär måndagen har gått i huttrandets tecken. Den isande vinden tog mig på dagisgården på förmiddagen och har inte släppt taget sen dess. Sitter inpackad i mjukisbyxor, två långärmade och stickasockor, och klarar mig just och just. Dethär huset är alltid så kallt också när det blåser utomhus, så det gör ju inte saken bättre. Och sen har vi ju inte fått tätat de förbenade fönstren ännu heller...

Inte mycket att berätta annars. En helt vanlig dag på dagis. Alla barnen på plats. Måndag. Trampade hem efter halv fyra och fixade blomkålssoppa till middag, så gött! Myste ner mig i soffan nån minut, åkte och handlade, och sen var det bara att åka tillbaka till dagis. Personalmöte it was. Gick smärtfritt och plötsligt var klockan åtta och jag var hemma igen. Så o-hootrooligt skönt att vara hemma klockan åtta på en måndag! Brukar ju annars vara på zumba och komma hem först runt kl 22. Hade tänkt vara duktig och dra ett zumba flat abs-pass ikväll också, men det blidde ju till ingenting. Bestämde mig för att vara hurtig och köra tre pass på gymmet istället denhär veckan. Får se då om det lyckas...

Nu ska jag fixa lite kvällsbit och sen är det bara att vänta hem sambon så vi får se min nya obsession-serie. Ett tidsinställt inlägg om det kommer imorgon på eftermiddagen. Så ja.. hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar