7 maj 2015

Vår i luften

Nu är det nog minsann vår i luften! I morse när jag steg upp visade det redan 10 grader på mätaren. Klarblå himmel och knappt ett moln i sikte. Skippade för första gången ytterbyxorna när jag trampade till jobbet. Bakade lite kokosbollar och for sen ut och njöt på gården. Så himla härligt! Man riktigt känner hur energilagret fylls på där i solskenet. Slutade klockan tre, skrev vårfestinbjudan, och trampade sen hem igen. Då skvätte det dock lite regn... Åt middag, datanördade en stund, och hoppade sen i lite snyggare kläder och kletade smink i fejset. Det nalkades morsdagsfest på dagis, vi hade ordnat med program och knytkalas. Riktigt gemytligt! Men när jag väl kom hem vid åttatiden stod det vindruvor, kokosbollar och mörkchoklad (bland annat) ut genom öronen på mig... 

Därför blev jag glad när jag och Madde bestämde så sent som tio före nio att sticka ut på en cykeltur. Vårens första långtur för mig! 14,2 kilometer trampade vi i kvällssolen, och klockan stannade på 46 minuter för mig. Otroligt härligt, och mycket bättre än att sitta på soffan och pösa. Bärkvargen smakade mycket bättre och det var skönt med en kvällsdusch. Nu har jag lite trädgårdsplanering pågång här innan läggdags.. Och imorgon är det freeedag!

 Våååååren <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar