20 maj 2015

Is it wednesday already?

Har nog helt tappat hum om vilken dag det är. Känns som tisdag, men det hade tydligen redan hunnit bli onsdag. Hade hoppats att jag skulle få skriva att det känns lite bättre idag, men näe. Lika eländigt ännu. Har fördrivit dagen med att planera min blivande hyllvägg av gamla lådor. Funderat och inspirerats och måttat och provat och skissat. Nu borde jag då bara få fixat en 50x35 cm:s låda så är allt frid och fröjd och bara att spika upp. Stackars mänskor som ska bo här sen efter oss, som får 100 spikhål i väggen... Men bara e vaar bossit så! Hade också finaste fröken Järnström här på besök en sväng, fick en ros i tröstpresent, aaw.. Värmde gårdagens risgrynsgröt och skickade iväg sambon till verkstan. Själv gör jag inget särskilt just nu. Funderar på resor och hus och trädgård och hyllor men får inget gjort. Mitt bästa IKEA-inköp ligger ännu i hallen i sin låda, och väntar på en skruvare. Måste säga att det lockar nåt fruktansvärt, men vet att jag får lida ett dygn framåt om jag börjar med nåt sånt. Så får väl bara plåga mig igenom en kväll till. Hoppas ni har det bra!

Måste erkänna att det gick precis som jag förväntat mig med mitt skissande - var så dålig på att måtta att sen när jag kollade var lådorna skulle komma så blev det helt tokigt. Alltså har jag gjort om ritningen ovan två gånger ännu efter detdär... Men kanski e vaar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar