25 maj 2015

Monday on the road

Första jobbdagen efter sjukskrivningen, och jag vågar säga att jag kom ganska lindrigt undan. Vi hade bara nio pinnar idag, så lugnt var bara förnamnet. Hann dona på med ett och annat under dagens lopp.. Snabbfixade lite på dokumentationen (erkänner att jag börjar ha lite ångest, har två dagar på mig och är långtifrån klar!) innan jag åkte iväg strax efter fyra. 55 minuter och 94 kilometer senare var jag framme vid Seppo i Kaustby (jag hade lite bråttom, okej!?). Han knuffade och drog och svängde och slängde och mittiallt var tydligen min rygg "som ny" igen. Okej, kanske inte riktigt, han rekommenderade nog att jag ännu tar det lugnt, och fortsätter äta medicin veckan ut. Men sen borde det inte vara några bekymmer. Fingers crossed... Svängde in via S-market i Köust och köpte lite lunch till hemvägen. Med x3m på i bakgrunden blev det som en picknick, haha! Efter riksåttans oändlighet var jag tillbaks i Årvas, men åkte inte hem. For via svärmors för frisering. De åker nämligen iväg på Turkiet-resa(!) om tre dagar, så måste ju passa på att fixa till frillan innan dess.. Permanent gjorde jag igen, så får se hur det lyckas i år (HÄR kan ni se ifjol). Hoppas på lite mindre tovor och mer glans i håret denhär gången.

Nu är jag hemma, har varit nästan två timmar. Men har ingen aning om var sambon är. Bilen är borta, men telefonen hemma. Kanske han var i verkstan, och jag märkte ingenting.. Har ätit lite av gårdagens knäckebrödspizza (ska berätta om det en annan gång!) och väntar på bättre tider. En helt okej måndag dethär också!

 Ungefär såhär ser jag ut. Bättre bilder imorgon när det "lagt sig"!
Hämtade hem min Mårbackapelargon från övervintringen hos svärmor. SE SÅ FIN DEN ÄR! Växt med ungefär det dubbla. Hoppas den blommar lika vackert hela sommarn. Nu borde jag bara skaffa en snyggare kruka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar