8 maj 2015

Friday night and the lights are low


Började min fredag 06:10 med en hurtig 4,8 kilometers morgonpromenad. Med lite gröt i magen trampade jag iväg till dagis och gjorde mina sju timmar mellan åtta och tre. Picknickade lite i skidspåret idag, för vi hade x-antal kokosbollar kvar från gårdagens morsdagsfest. Annars kan jag väl beskriva denna jobbdag med orden "borde ha tagit med öronproppar". Hemma satt jag och slappade med mina sociala medier en stund innan jag fick finbesök av fröken Therese Järnström herself. Kockade ihop lite middag och åt det sen i sällskap av min kära sambo. Pratade bort timmarna på soffan, och plötsligt knackade svärmor på dörren. Det var inget värre än att hon kom för att plocka upp oss - och så styrde vi kosan mot Nykaabi. 

Där skulle Kalle ha "konsert" med Kararockarna (MI-kurs han är med i) på Bildströms café. Första besöket för min del, men definitivt inte sista. Satt och njöt av musik i två timmar, blev serverad te i en hel kanna, och en morotskaksbit slank ner också. Tees och jag satt ännu och snattrade nån timme innan hon fick åka iväg hem till en ledsen Miles som inte ville sova utan mamma. Tackar för sällskapet och konstaterar att sämre kunde man ju haft det på en fredag!

 Svårt dethär med selfie i publiken!
Härligt, mysigt ställe!
Och nu har vi fredagsmys - jag äter kvarg och riskakor och sambon sover framför Playstation. Lyckad fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar