11 maj 2015

Illa, jag mår illa

Sååå, det har visat sig att jag inte har sådär jättevärst bra med flow dethär året. I morse vaknade jag nämligen upp med värsta sjuka halsen (kaktus + hes + slemmig/torr hosta), otroligt sjukt i magen OCH ryggvärk. Fantastisk start på veckan alltså! Sjöng som en kråka på samlingen. Orkade knappt lyfta barnen, för det rev till i ryggen direkt. Och så har det känts som jag har en två kilos jäsdeg i magen hela dagen. Krampar och värker och känns som om jag vill spy hela tiden. Nå, jag hade som tur öppningsskift idag, så efter vilan och en kopp te fick jag sluta för dagen. Då åkte jag raka vägen till Kimo och hälsade på vid mitt nya jobb. Satt och pratade ganska länge, gick på rundtur, planerade och funderade. Känns nog som om hösten kan bli riktigt bra!

Tog en genväg via Kuckus och åkte till S-market i Vörå för veckans två matkassar. Ställde mig genast i köket när jag kom hem och vände ihop tortellonikorvgratäng. Gött! Nu pöser jag på soffan och velar fram och tillbaka vad jag ska ta mig till ikväll. Planen var att köra gympasset jag missade igår pga ryggen. Nu kan jag inte köra idag heller, så har inbokat en promenad tillsammans med Louise klockan halv åtta istället. Den stora frågan är om jag ens borde promenera ikväll... Hm, ska vila lite på saken! HATAR ATT VA SJUK. Hejdå beachbody, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar