4 maj 2015

Maj

Adrenalinet har sjunkit, vardagen har kommit emot och tröttheten har lagt sig som ett tjockt moln omkring mig. Det känns att det är måndag, men att jag inte har nån ordentlig helgvila bakom mig. Ni ska få höra mer om Kemora-helgen imorgon. För nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig. Förutom att ha jobbat och kokat laxsoppa idag så har jag spenderat nästan fem timmar hos Linn i Vörå. Vi räfsade och kapade kvistar och åt kanelbullar. I den ordningen ungefär. Vet inte hur vi lyckas men på nåt vänster pratar vi alltid bort timmarna! Och det är så bra, så bra.

Nåt annat som är bra är att det blivit maj månad. Och att solen faktiskt värmer utomhus på dagarna. Att det grönskar överallt. Att barnen på dagis inte behöver hjälp med att klä på sig yllebyxor och fleecetröjor och fem meter tjocka handskar längre. Och att det är ljust ännu klockan halv elva på kvällarna! Nåt som däremot inte är så bra är att pollenbesvären gör sig påminda. Men äh, lite ska man väl tåla.

På tal om maj (det var i oktober): FATTA ATT DETHÄR ÄR SNART 6 ÅR SEN! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar