9 maj 2015

Maj-listan

Det är alltid läge för en lista, tänkte bloggaren. Hittade en sådär passligt på Ratata, som får beskriva min maj-månad:

Vad är ditt mål under maj månad? Hålla mig frisk så jag kan motionera (och äta!) normalt. Njuta av den sista tiden på jobbet.
Vad kommer du vara beroende av? Förhoppningsvis ingenting! Eller hoppeligen solbrillor. Realistiskt? Pollenmedicin.
Vad står i ditt första inkomna sms för maj månad? "Nai/219: Jaahas, taas ois kisat alullaan! ...", från Kemora.
Hur ser en typisk maj-morgon ut för dig? Endera vaknar jag med ett leende på läpparna för att solen skiner utomhus, eller sen går det som häromdagen - vaknade med täppt näsa och blev irriterad i ögonen redan innan jag hunnit stiga ut genom dörren. Pollenallergiker älskar timmarna efter regn. NOT.
Kommer något hända denna månad som aldrig hänt tidigare? Jo, jag kommer att sluta mitt jobb och aldrig återvända - för nästa gång jag kan återvända är Tallkotten stängt och nya dagis troligen öppnat.
Vilka låtar finns på din spellista för maj? Vilka som bara råkar komma ur högtalaren. Men tycker det ska va lite pumpigt och svängigt och somrigt nu på våren!
Är det något du vill ha mindre av denna månad som du hade för mycket av förra månaden? FLÄSK.
Är det något du vill ha mer av denna månad som du hade för lite av förra månaden? Självdisciplin. Kärlek. Och kanske rövmuskler.
Smider du redan planer inför sommaren? Japp! Har redan bokat in en resa och en kompis-träff. Och mer lär det bli innan juni-juli är här...
Bästa drycken i maj? Mjöd, såklart!
Vad är det finaste någon sagt åt dig hittills under månaden? När en mamma på dagis berättade att dottern hade sagt att hon inte vill fylla fem - för då är inte Mimmi på dagis längre *gråter floder när jag kommer hem*
Vad hoppas du att någon ännu kommer säga åt dig innan månaden är slut? "Vi kommer sakna dig!". Enough said. Det kommer bli en tung övergång från maj till juni i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar