24 juli 2016

Sista dagen i Los Angeles

Man borde väl inte tro på skrönor och rykten och spökhistorier, men visst var det lite spännande att övernatta i ökända f.d. Hotel Cecil... Sov faktiskt inte speciellt bra, väntade bara på att se ett spöke bredvid sängen, eller något annat märkligt. Haha! Lite besviken faktiskt att inget hände, bara i mina drömmar...

Steg upp vid niotiden. Duschade, gjorde mig i ordning, packade väskorna, åt frukost.. Checkade ut, men lämnade väskorna vid hotellet, och begav mig ut på Downtown Los Angeles' gator. Dagens mission var att hitta en tatueringsstudio! Och efter lite sökande hittade jag, på andra försöket, en som hade öppet och var redo att ta emot mig. Berätta min idé, killen ritade ihop det, och så var det bara att sätta igång. Förutom att mitt kort inte funkade och jag inte fick ut några pengar från automaten... Sprang omkring i området en bra stund och sökte en ATM som skulle ge mej mina pengar, men nej. Fick till slut gå tillbaks till hotellet, ta mitt electron-kort ur reservplånboken och ta ut där via. Suck alltså! Grejen är den att i USA använder de mest kreditkort, med betoning på kredit.. Alltså sätter de i princip allt på credit, om man inte specificerar att man vill ha på debit-delen av kortet. Så det som hänt var alltså att jag kommit upp till min kreditsumma, och därför ville inte automaten ge mej några pengar, eftersom det inte går att välja att ta ut på debit. GAH.

Nå, kom mig tillbaks till tatueringsstudion, Tinta Rebelde Custom Tattoos, och fick vänta en stund för att en annan kund hunnit in emellan.. Är det inte typiskt så säg! Tur att jag inte hade bråttom nånstans. Men sen när tatueraren, Ray, väl började på så gick det minsann undan. På ungefär en halvtimme hade jag en sprillans ny tatuering på låret! So excited. Stannade till vid en vietnamesisk restaurang, Blossom, på vägen till hotellet och åt lite lunch. Behövdes verkligen efter förmiddagens stressmoment! På hotellet tog jag ut mina väskor, gjorde lite research om hur jag skulle ta mig till nästa hotell, och gav mig sen iväg. Ska skriva ett skilt inlägg om att ta sig fram i LA i nåt skede, lovar..

Promenerade först cirka 10-15 minuter till en hållplats, där jag fick vänta nästan lika länge på en buss som sen tog mig till en plattform mitt ute på motorvägen, därifrån jag åkte hiss upp till metron. Några stopp med metron och sen var det bara att ta tjuren vid hornen och promenera cirka 1,5 kilometer till hotellet. Varmt var det, och jag hade lejdon på mina väskor. Men fram kom jag till slut, svettig som tusan... Bara att inkvartera sig och börja på med projekt packa om väskorna då! Hade faktiskt sett framemot just det projektet ganska länge, och det kändes så bra när det blev gjort. Tog en snabb dusch och gick sen några kvarter och beställde med mig en pizza till hotellrummet. Så blev det bara middag och musik i sängen då för att trötta ut mig så jag skulle komma mig i säng tidigt och orka upp följande morgon - iväg mot flygfältet 4:05, zzz...

Stay on Main. Riktigt bra hotell, trots alla rykten om stället!
I väntan på min tur...
... lika mycket nervös som uppspelt! Första tatueringen på 3 år.
Och där satt den då, min femte tatuering, och ett minne från denna resa jag gjort. Så nöjd!!!
God wook med ris, grönsaker, räkor och kyckling.
Alla älskar att packa..
Pizza Hawaii från Piara Pizza i Inglewood, rekommenderas om ni är i området..

1 kommentar:

  1. Alltså din nya tatuering e så sjukt snygg! :D
    Dessutom, tack för att du har skrivi så myki inlägg, he har antagligen int vari he lättast eller roligast vissa dagar, men vill bara seij att jag har uppskatta dem väldigt mycket! Och jag tror att du själv uppskattar dem också i framtiden :D

    SvaraRadera